OTEVŘELI JSME PRO VÁS NOVOU KAMENNOU PRODEJNU V MOSTĚ. NEVÁHEJTE NÁS NAVŠTÍVIT NA ADRESE J. E. PURKYNĚ 274, MOST. VÍCE INFORMACÍ NALEZNETE POD ZÁLOŽKOU KONTAKTY.

SUR-RON Light Bee X 2023 38 Ah černá - cross / dirt elektrická motorka (motocykl)

Model Light Bee X je FREERIDOVÝ elektromotocykl (chcete-li motorka) určený převážně pro rekreační a adrenalinové ježdění přírodou, po zpevněných cestách či na MX tratích a poslouží jako alternativa klasické motorky pro MOTOKROS, SUPERKROS, ENDURO, jako výkonný, ale stále velmi obratný DIRT BIKE, prostě spousta jízdních stilů v jednom jediném stroji. Na své si přijdou jak vyslovení turisté, tak zkušení techničtí jezdci, z řad dospělých i větších dětí (cca 12+), jak můžů a chlapců, tak velmi často i dívek a dam. Noví uživatelé přichází z řad aktivních cyklistů, motocyklistů i široké veřejnosti, prostě začít může opravdu každý. Light Bee může posloužit jako finální stroj, nebo jako doplněk ke klasické motorce, jízdnímu kolu, případně přechodový stupeň před pořízením velké krosky či endura. Jízda na elektickém motocyklu je naprosto specifickým jízdním stylem, který si prostě zamiluješ. 

2 - 4 pracovní dny
Kód: SRLBX38AH2023BL
Značka: SUR-RON
126 990 Kč –11 % 111 990 Kč
Kategorie: Motocykly SUR-RON
Záruka: 2 roky
Hmotnost: 50 kg
SUR-RON Light Bee X  2023 38 Ah černá - cross / dirt elektrická motorka (motocykl)
126 990 Kč –11 %
Víme, co děláme. Naší velkou výhodou je skutečnost, že jsme u nás všichni aktivní uživatelé elektrických motocyklů a značky SUR-RON především. Máme dostatek zkušeností nejen s jízdou a pestrostí využití, ale i co do údržby a řešení případných komplikací. Ty jsou, co si budeme povídat, v drtivé většině následkem toho, že to jezdec prostě někam pošle a my samotní nejsme rozhodně výjimkou. U značky SUR-RON jsou totiž vysloveně vady vrobku naprostou vzácností. 
Stejně tak, jako při velkoobchodním nákupu nových strojů, tak i v případě řešení komplikací či dodávkách náhradních dílů, spolupracujeme s jediným oficiálním dovozcem značky SUR-RON do ČR. To je nám zárukou prvotřídní kvality dodaných strojů, plné vybavensti a kompatibility strojů pro provoz v ČR v případě homologovaných variant. Většinu klíčových ND držíme skladem, zbytek je k dostání do pár dní od dovozce. 
Podtrženo sečteno, chcete-li spolehlivý stroj pro nejrůznější typy ježdění, pro jízdu na všech možných površích, na kterém se nemusíte bát jezdit hranu, abyste náhodou něco nepoškodili a pak nečekali týdny až měsíce na nový díl a především, který si řekne o naprosté minimum péče a servisu, pak je pro vás SUR-RON Light Bee X tím správným řešením.
 
Pro nerozhodnuté nabízíme možnost zkušební jízdy, kdy vás se strojem důkladně seznámíme a umožníme vyzkoušet ve zvoleném prostředí, tedy ve volné přírodě, nebo na upravené MX dráze. 
 
Tak vychváleno bylo dosti a je třeba se opřít o reálná data.

FAKTA, ZKUŠENOSTI A TECHNICKÁ SPECIFIKACE:

 AKUMULÁTOR

  • Li-ion (Lithium-iontový), výrobce PANASONIC, kapacita 37,5 Ah, napětí 60 V.
  • Rychlonabíjení tichou nabíječkou, maximální výstupní proud 10 Ampér (slyšíte pouze malý větráček, jinak je nabíjení bezhlučné).
  • Doba nabjíjení úplně vybitého akumulátoru je trvá maximálně 4 hodiny (poslední procenta trvají nejdéle, ke konci nabíjení baterie hlásí 100%, ale nabíječka stále jede - dochází k vyrovnávání napětí v jednotlivých článcích, což je proces velmi přínosný celkové životnosti baterie. Proto nechte alespoň občas akumulátor nabíjet do plna, než nabíječka úplně zhasne a větráček se zastaví. 
  • Připojuje se vždy nejprve akumulátor k nabíječce a následně teprve nabíječka do sítě. Předejde se tak nechtěnným zkratům při napojování nabíječky pod proudem k akumulátoru. 
  • Začít nabíjet lze při libovolné zbytkové kapacitě. Nemusíte čekat na úplné vybití, napak to není žádoucí. Pokud máte například po poslední jízdě 70% kapacity a čeká vás dlouhý výlet, nabijte akumulátor doplna. U Li-ion akumulátorů se nabíjecí cykly počítají na celé uzavřené cykly, tedy 2x nabití z 50% doplna = pouze jeden nabíjecí cyklus životnosti baterie.  
  • Nabíjet lze buď přímo v motocyklu, nebo jde akumulátor jednoduše vyjmout a nabíjet doma. V obou případech je třeba před započetí nabíjení v motocyklu, případně odpojování kabelů pro vyjmutím baterie, vypnout jistič umístěný v prostoru pro baterii. Li-ion akumulátory není dobré uschovávat a je vysloveně zakázáno je nabíjet pod bodem mrazu. Optimální teplota pro uskladnění i nabíjení je od +15°C a výše, ideální je běžná pokojová teplota. 
  • Nedoporučujeme akumulátor vybíjet úplně do nuly, a to z důvodu jeho nadbytečného opotřebení. Ideální vybití je do 20%, eventuelně 10%. (Z vlastní zkušenosti bohužel víme, že je hodně těžké toto uhlídat a i nám se občas stane, že dojedeme pod deseti procenty.) Pokud se tak přeci jen stane, že akumulátor vybijete pod 20%, dejte jej, po krátkém vychladnutí, ještě týž den nabíjet.
  • Akumulátor nenabíjejte bezprostředně po jízdě, kvůli možnému přehřátí. Nechte jej cca 30 minut - 1 hodinu odpočinout v pokojové teplotě.
  • Po ukončení nabíjení nechte akumulátor odpočinout. Vlivem nabíjení je horký a okamžitým uvedením do ostrého provozu může hrozit přehřátí. 
  • Pokud jezdíte pod bodem mrazu či ve velmi nízkých teplotách kolem nuly, zahřívejte po jízdě akumulátor postupně. Nejprve jej dejte na chladnější místo aklimatizovat a teprve poté přemistěte do míst s pokojovou teplotou. Teplotní šoky zima-teplo mohou způsobit kondenzaci par v akumulátoru. Pro tyto případy je sice akumulátor opatřen výstupním ventilem, ale proč to zbytečně pokoušet. 
  • Akumulátor napájí i jednu USB 2A zásuvku situovanou vedle zapalování, která je ideální dobíjení mobilního telefonu, navigace, nebo napájení přídavného světlometu. 
  • Systém BMS (battery management system) chrání akumulátor před nejrůznějšími způsoby provozního poškození, jako jsou přehřátí či podchlazení, přebití při nabíjení, nadměrné vybtí, nadproud či nerovnoměrné nabití jednotlivých článků. 
  • Indikátor stavu nabití baterie v podobě displeje s přesným stavem kapacity v %
  • Pro dlouhodobé skladování akumulátoru (očekávaná přestávka mezi jízdami delší jak cca týden) je vhodné akumulátor uchovávat při kapacitě v rozmezí cca 30-70%. Nižší i vyžší nabití mají vliv na životnost akumulátoru. Při skladování v délce přesahující více měsíců, nabijte (vybijte) akumulátor na vrchní hranici udaného rozmezí (tj. 70%) a každý měsíc překontrolujte. (Kvalitní akumulátory se vybíjejí vlivem času jen velmi málo, ale jistota je jistota.) Vlivem skladování akumulátoru může docházet ke ztrátě kapacity v rozmezí cca 1-4% za rok. 

 

 

PODVOZEK

  • Aluminiový rám (směs hliníkových slitin) kovaný při tlaku až 6000 tun, a přesko o váze necelých 8kg, velmi pevný a odolný (zatím jsme nezaznamenali jediné poškození / vadu)
  • Vidlice KKE, vzduchová, zdvih 200mm, pevná osa 15mm, dlouhé pivoty na brzdové kotouče připraveny přímo pro ∅203mm (pro přechod na kotouč o průměru 220mm tedy stačí redukce +20mm PM-PM). Nastavení funkcí vidlice: tuhost, odskok a předpětí (vzduchová komora). Dofukování vidlice je možné pouze k tomu určenou tlumičovou pumpou, rozsah tlaku od 100 do max. 150 psi dle váhy jezdce. 
  • Tlumič Fastace, pružinový, zdvih zadní stavby 210mm. Nastavení fukcí: tuhost, odskok a předpětí (předpružení / uvolnění pružiny).
  • Velice důmyslnný systém umístění středové hnací hřídele (přenášející sílu od motoru dál k zadnímu kolu) doprostřed osy zadní kyvné vidlice. Díky tomu nedochází k přepínání řemenu ani řetězu v důsledku propružení a není třeba nechávat na řetězu nijak zvláště velikou vůli (nicméně alespoň lehká vůle přeci jen musí být zachována, aby nedošlo k nadbytečnému opotřebení řetězu, ozubených částí, nebo ložisek)
  • Převodový poměr motor vs rozeta zadního kola činí 1:7,6. Převodový poměr lze změnit výměnou rozety zadního kola. K dostání jsou rozety 44 a 46 zubů pro zvýšení rychlosti a 50, 58 a 63 zuby pro vyšší sílu do kopců. Při instalaci rozety s 58 / 63 zuby je třeba použít delší řetěz, než je originální (cca 112 článků).

MOTOR a VÝKON

  • Nominální výkon 5000W (5kW), maximální výkon je 6000 W (6kW)
  • Dva režimy nastavení výkonu: ECO - max. výkon 3 kW, maximální rychlost 45km / hod a SPORT - max. výkon 6 kW, maximální rychlost 75km / hod. (nicméně nám i spoustě našich zákazníků se podařilo z motocyklu vymáčknout až 83km / hod. Pro jistotu je třeba si rychlost ověřit přes kvalitní GPS, i jen rozdílná míra tlaku v pneumatikách dokáže udělat své) 
  • Motor je bezkartáčový a v podstatě zcela bezúdržbový, vzduchem chlazený, o hmotnosti 7kg
  • Kroutící moment na zadním kole až 250 Nm
  • Převodové ústrojí je složeno ze tří systémů, kterými jsou převodová křídel, situovaná přímo v kyvné ose zadní vidlice, na kterou z levé strany od motoru nabíhá ozumený klínový řemen a ze které je dále klasickým motocyklovým řetězem (velikost 420) poháněno zadní kolo. 
  • Controller s funkcí regenerativního brždění (rekuperací), kdy při puštěném plynu, během jízdy z kopce a se zařazeným stupněm výkonu SPORT, motor generuje elektřinu, kterou vrací zpět do akumulátoru. Funkce rekuperace lze nastavit do tří úrovní, nebo zcela deaktivovat. Rekuperaci lze efektivně využít jako motorovou brzdu, kdy motor částečně přibržďuje a šetříte tak brzdové obložení.  

 

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

  • Celková hmotnost motocyklu je necelých 50kg
  • Brzdy kotoučové hydraulické, minerální olej, čtyřpístové třmeny. Průměr předního i zadního kotouče 203mm. Kotouče nejsou zaměnitelné, a to z důvodu rozdílné velikosti náboje předního a zadního kola. 
  • Výška sedla: 830mm, sbětlá výška 270mm. 
  • Maximální zatížení: 120kg
  • Rozvor středových os kol: 1255mm
  • Velikost pneu: 70/100-19
  • Jedna velikost rámu. Vhodné pro jezdce o tělesné výšce od cca 150cm do cca 200cm, při krajních hodnotách lepší vyzkoušet, hodně záleží i na schopnostech a zkušenostech konkrétního jezdce a účelu využití

 

BEZPEČNOSTNÍ PRVKY

  • Snímač na obou brzdových pákách, který v okamžiku započetí brzdění odpojí přívod energie do motoru. (U modelu Light Bee X je tato fukce od výroby deaktivována a lze jí pro méně zkušené jezdce aktivovat.)
  • Pádový senzor zastaví přívod energie do motoru v případě, že motocykl spadne do vodorovné polohy. Pro znovuuvedení do provozu je potřeba vybnout a zapnout klíček zapalování.
  • Snímač stojánku neumožní motocyklu započít jízdu, dokud není stojánek sklopený. (Zdá se to být banalita, ale dokáže to potrápit. Vyklopený stojánek bývá častým důvodem telefonátu zákazníků na téma "MĚ TO NEJEDE". Nicméně jet na motocyklu s vyklopeným stojánkem je jistota brzkého pádu)
  • Ochrana baterie před podbytím provede automatické přepnutí módu ze SPORT na ECO v případě, že dojde ke snížení kapacity akumupátoru pod cca 10 - 15%. Zamezí tak vybití na nulu a dá jezdci možnost dojetí delší vzdálenosti, díky energeticky úspornějšímu režimu. 

JÍZDNÍ VLASTNOSTI a URČENÍ

 

  • Dojezd na jedno nabití uváděný výrobcem, je 100km při konstantní rychlosti 20km / hod. V reálu je průměrná rychlost zpravidla vyšší, určitě není konstattní a záleží i na spoustě okolnostech, jakými je stav podloží, váha jezdce, výškový probil, jízdní styl a podobně. Z našich zkušností je možné, na jedno nabití, v kopcovitém terénu Krušných hor, výhradně mimo asfalt, svižným stylem jízdy a při obvyklé váze jezdce, najet nějakých 45-55km. Pokud pojedete těžké enduro, v podstatě pořád na plný plyn, očekávejte v identických podmínkách dojezd 35-45 km. Naopak, pokud se pojedete do hor jen "courat" můžete se dostat i na 70km. Zákazníci, kteří například v Praze používají motocykl verze L1e (homologovaný) převážně k městské mobilitě a lehčím výletům, hlásí dojezd na jedno nabití až 90km. Někomu se to může zdát i málo, ale věřte, že po dvou hodinách v členitém a rozbitém terému jste rádi, že z motocyklu slezete. 
  • Agilita je vůbec největší předností modelu Light Bee. Bavíme se o poslušnosti stroje, jeho lehké ovladatelnosti, mrštnosti, dravosti, čilosti a to i ve velmi záludných technických pasážích. Takové svezení, jaké zažijete na Light Bee X, Vám nenabídne žádný jiný spalovací stroj o vyšší váze, byť bude sebevýkonnější. Díky vysoká Agilitě máte ten nejpestřejší výběr trasy a získáte cestu k opravdu nevšedním zážitkům. 
  • Nízká hmotnost, menší rozměry, či absence provozních tekutin a výfukových splodin dovolí i jinak nemožné aktivity, jako skladování motocyklu v obývaných částech včetně panelákových bytů, přepravu motocyklu výtahem, převoz motocyklu v zavazadlovém prostoru osobního automobilu (se sklopenými zadními sedadly, bez potřeby demontáže předního kola) a další jinak nemyslitelné.
  • Zrychlení z 0 na 50 km za pouhé 4 vteřiny
  • Maximální úhel stoupání více jak 45°, přičemž i zde velmi záleží na váze jezdce a stavu terénu, jak prudký kopec nakonec vyjedete a jakou rychlostí. Spíše máme zkušenost, že kopec vyjede lehký i těžší jezdec, nicméně ten lehčí poněkud svižněji. 
  • Motocykl není určen pro provoz na pozemních komunikacích. Pokud plánujete například dojíždět do zaměstnání či za studiem, je třeba zvolit model s homologací L1e a vlastnit řidičské oprávnění skupin AM a vyšší, nebo B, jehož je AM součástí.
  • Při nízkých teplotách dochází ke snížení dojezdu. Motocyklu nevadí, když jej budete provozovat třeba v mrazu, ale počítejte s tím, že bude dojezd o něco nižší, než v letnéch měsících. 

 

 

MYTÍ A PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA

  •  připravujeme

ODKAZY A SOUBORY KE STAŽENÍ 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole:
Zpět do obchodu